Cream%2520and%2520Brown%2520Simple%2520S

Kundaliniyoga

mjuk yoga för nybörjaren

Denna sommar handlar om att "hemestera" och att träna mer hemifrån. I vår nya digitala yogapass kan du få testa på mjuk kundaliniyoga. Det är en dynamisk träning som omfattar bl.a. kroppsställningar, rörelsemönster och handpositioner. Kundaliniyoga bidrar till att skapa balans mellan anspänning och avslappning. Passet riktar sig främst till dig som inte yogat så mycket förut, men vana yogis är precis lika välkomna!

 

Yin & Nidra Yoga - Digital kurs 599kr

  • Längtar du efter att få mer kraft och energi?

  • ​Har du svårt att balansera den mänskliga på och av knappen?

  • Har du ofta huvudvärk, ont i magen, sömnbesvär eller annan stressrelaterad besvär?

  • Tycker du att det är svårt att implementera regelbundna rutiner inom kvalitativ vila & avslappning?


Om du har svarat ja på en eller flera utav dessa frågor så kan en digital kurs inom Yin & Nidra yoga hjälpa dig att uppnå kvalitativ vila och återhämtning. Det är en digital kurs till dig som vill kunna välja vilka dagar och tider som passar bäst för en stunds aktiv avslappning. Vi förstår att den ena veckan kan vara olik den andra och tyvärr hamnar återhämtningen då många gånger i kläm. I denna kurs får du möjligheten att i din egna takt implementera nya och hälsosamma vanor oavsett om du har ett hektiskt schema, svårigheter att ta dig ut eller något annat.


Yin & Nidra yoga är en utformad 8 veckors kurs, med 8 unika moduler (totalt ca: 8 timmar video.)

 

Välkommen till
Varva Ner

Varva Ner är en digital plattform för dig som vill bli bättre på att andas ut, pausa och landa för en stunds kvalitativ vila & återhämtning.

Ohälsosam stress är numera en folksjukdom som visar sig tydligt genom ökningen av stressrelaterade sjukskrivningar senaste fem åren. Studier visar också att sömnproblem ökar hand i hand med stressen och att den största orsaken till sömnbesvär är just på grund av stress. Sömnen är människans största medel för djup vila, men i dagens samhälle sover vi mindre och stressar mera.

Känner du någon? Eller har du själv svårigheter med långvarig stress? Märks det av i vardagen, som att energin tar slut mycket snabbare än vanligt? Har du koncentrationssvårigheter, minnesbesvär, sömnsvårigheter eller humörsvängningar? Du kanske bär på ångest och känner dig nedstämd? Eller går du ofta med huvudvärk, muskelvärk eller magont?


Det finns många stressymptom och beroende på vilket stadie man befinner sig i så varierar det i intensitet. Oavsett om man är i ett tidigt eller sent skede så är det viktigt att skapa metoder för nedvarvning. Med olika avspänningstekniker kan kropp & sinne få möjlighet till att vila, repareras och fyllas på med ny energi. 

 
Image by Georgia de Lotz

Varva Ner är till:

​​

  • Dig som vill prioritera återhämtning i förebyggande syfte

  • Dig som har stressrelaterad ohälsa

  • Dig som vill förbättra sömnen

  • Dig som vill få mer energi & vitalitet

  • Dig som vill lära dig att lyssna på kroppens signaler

  • Dig som vill ha nya verktyg för avspänning & avslappning

  • Dig som på ett omsorgsfullt sätt vill uppnå hållbar hälsa

  • Dig som vill veta mer om yoga, mindfulness & meditation

  • Dig som vill ha mer harmoni & balans i livet

  • Dig som vill bli guidad utav experter oberoende av vart du är

  • Dig som vill skapa hållbara rutiner inom vila & återhämtning

 
Image by Orlova Maria

7 anledningar till att sakta ner

Kostnadsfri mini e-bok

För många kan stillheten förknippas med ångest och ibland kan det helt enkelt kännas mer lockande att bara köra på. Oron över att missa något har till och med fått ett eget namn FOMO - Fear of missing out. Vi har länge fått höra "vila kan man göra i graven", men vad för konsekvenser kan en sådan mentalitet medföra?

 
 

VARVA NER

Digitala tjänster I Sverige

©2020 by Varva Ner